Corona-update: Vi er her stadig

Kære kunder og samarbejdspartnere

Vi vil bare lige fortælle, at vi her hos Webitall fortsat bemander både telefon og emails i disse Corona-tider. Det betyder at I helt som normalt kan få fat på os mandag til torsdag 08:00-16:00 og fredag 08:00-15:30. Dog kan der forekomme lidt længere ventetid på udførelse af opgaver.

Vi afholder ligeledes fortsat alle møder, dog udelukkende digitalt, enten i form af telefonmøder eller via Skype. Det er derfor også fortsat muligt at sætte møder op med de rare gutter hos Webitall.

Drift på vores forskellige serverplatforme er ikke påvirket af den aktuelle situation, så jeres hjemmesider, webløsninger, emails og lignende kører upåvirkede videre.

Alle kunder og samarbejdspartnere ønskes held og lykke med forretningerne i disse Corona-tider! Lad os gøre hvad vi kan for at opretholde så normal en hverdag som muligt, og derved også holde gang i hjulene på arbejdsmarkedet.

Søgeordsanalyse

☰ Filtrér arbejdsområder

Søgeordsanalyse er en kvalificering af dit arbejde

Formålet med en søgeordsanalyse er at finde et fornuftigt fokus forud for seo-arbejdet. En typisk fejl hvad angår søgeoptimering er at optimere fagudtryk som kunderne ikke kender til, for selvom det falder en fagmand naturligt at kalde det "søgemaskineoptimering" eller "seo" så kan det godt ske at kunderne ikke er klar over at det er det ord de skal søge på for at få information om hvordan de kan få deres side vist på google.

Derfor er man nødt til at gøre sig nogle overvejelser og prøve at sætte sig i den informationssøgendes sted. I tilfældet om hvorvidt en fortvivlet hjemmesideejer er klar over at det er ordet "søgemaskine-optimering" han bør søge på kan man selv prøve at glemme dette fagudtryk og se om man kan finde frem til det man søger. Man kunne prøve at søge på:

  • "hvordan bliver min hjemmeside fundet i google"
  • "hvorfor findes min hjemmeside ikke på google"
  • "jeg vil gerne findes på google"
  • "hjælp til at blive fundet på google"
  • "synlighed på nettet"
  • "hjemmeside på google"
  • "placering på google"

Her er der nogle ord der går igen, det er "finde", "hjemmeside" og "google" og man kunne derfor godt forestille sig at en fortvivlet hjemmeside ejer, hvis hjemmeside ikke findes i google, kunne finde på at bruge netop disse 3 ord, i sin søgen på svar om hvorfor eller hvordan hans hjemmeside kan blive vist i google.

For at få dig godt i gang med at finde de rette søgeord til netop din side får du her et par trin der kan hjælpe dig til at identificere nogle nyttige søgeord eller søgesætninger:
Jakob Lose
Vil du høre mere?
Ta' en snak med Jakob Lose Bliv kontaktet