Synlighed i søgemaskinernes organiske søgeresultater
Hver eneste dag lanceres nye hjemmesider og en naturlig følge heraf er at der bliver mere og mere information tilgængelig. Derfor stiger konkurrencen om at blive fundet på internettet hele tiden. Internettet er i dag det foretrukne medie for informationssøgning, og her er det vigtigste værktøj søgemaskinerne. En søgemaskine fungerer lidt som en bibliotekar man kan spørge til råds omkring bøger inden for et bestemt emne - her henviser bibliotekaren bare til hjemmesider i stedet for bøger.Udfordringen for alle hjemmesideejere er derfor, at søgemaskinerne fremviser netop deres hjemmeside for brugerne som den første. Det giver sig selv, at man får flere kunder, hvis de kan finde frem til ens hjemmeside. Derfor er det vigtigt at optimere på siden, således at de produkter og ydelser man leverer kommer frem, når kunden spørger Google og de andre søgemaskiner om hvem der har mest relevant tekst om et givet emne.
For at sikre at sin hjemmeside er så relevant som muligt, kan man arbejde med søgemaskineoptimering, også kendt som SEO. Ved at arbejde målrettet med søgemaskineoptimering, kan man opleve at man opnår bedre placeringer på søgemaskinerne. Det handler først og fremmest om, at optimere og præsentere sin hjemmeside i forhold til de retningslinjer som de forskellige søgemaskiner har.
Når vi arbejder med SEO i Esbjerg, er vi selvfølgelig også personlig WebPartner. Det betyder at vi er din sparringspartner, og at vi i dialog og med løbende tilbagemeldinger sammen sikrer, at jeres hjemmeside præsterer bedst muligt i søgemaskinerne.
Forudsætningen for at komme højt op i søgeresultaterne hos Google er, at man har et teknisk velfungerende website, som ikke giver problemer med at læse siderne på websitet. Her er der en del faldgruber, men vi har hos Webitall stor erfaring med at styre sikkert udenom disse.
Forudsat hjemmesiden er teknisk optimeret, skal du arbejde med tekst-indholdet på siden. Søgemaskinerne kigger efter kvalitetsindhold på din hjemmeside. Kvalitetsindhold handler primært om tekster, opbygning og at hjemmesiden generelt er velfungerende. Ikke kun fra et tekniskperspektiv, men også ud fra et indholdsmæssigt perspektiv. Heldigvis er det dig, der er ekspert vedr. dine produkter, og vi anser dig som den vigtigste ressource, når vi arbejder med tekst-optimering af hjemmesiden.
Hos Webitall er vi nogle af dem, der har arbejdet mest med søgemaskineoptimering i Esbjerg og omegn. Vores kunder har været placeret rundt omkring i landet, og er virksomheder af forskellige typer. Vi har erfaring med både store- og små virksomheder på både B2C- og B2B markeder.
Vi assisterer både med teknisk optimering af dit website, samt med tekstoptimering. Typisk aftaler vi et antal timer om måneden, som vi bruger på at forbedre din hjemmeside ud fra de områder du synes er vigtigst. Vi afrapportere jævnligt om hjemmesidens bevægelser på søgemaskinerne.
